Polityka prywatności oraz Procedura Sygnaliści

1. Niniejsza Polityka Prywatności, zwana dalej „polityką”, określa zasady, których nadrzędnym celem jest zapewnienie skutecznej ochrony danych osobowych użytkowników strony https://karoelektro.com.pl oraz poszanowania obowiązku prawnego, któremu podlega Administrator, lub poszanowania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

2. Źródło prawa, na którym oparto zasady polityki:
RODO– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst mający znaczenie dla EOG).

3.Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”).

4. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KARO ELEKTRO PLUS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 43-300 Bielsko-Biała, ul. Legionów 93, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej VIII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS 0000919284, kapitał zakładowy 100 000,00 zł, nr NIP 9372605810, nr BDO 000172480

5. Dane do kontaktu:

  • adres e-mail: IOD@karoel.com.pl
  • tel: +048 697-777-632
  • adres pocztowy: Karo Elektro Plus  sp. z o.o. , ul. Legionów 93, 43-300 Bielsko-Biała

6. Dane osobowe grup użytkowników, które będą przetwarzane:

a) pracowników/współpracowników kontrahentów Administratora:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail
  • numer telefonu
  • nazwa stanowiska
  • NIP reprezentowanego podmiotu

b) osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail
  • numer telefonu
  • NIP
  • adres siedziby
  • adres, pod który ma być dokonana dostawa

c) kandydatów do pracy:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail
  • numer telefonu

d) pozostałych osób fizycznych:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail
  • numer telefonu
  • adres, pod który ma być dokonana dostawa.

7. Dane osób trzecich nie są przechowywane, chyba, że dostawa realizowana jest dla odbiorcy nie będącym kupującym.

8. Przetwarzanie danych osobowych będzie odbywało się w zakresie bezwzględnie niezbędnym i proporcjonalnym do wdrożonego systemu zabezpieczenia sieci i informacji, który zapewnia odporność sieci na przypadkowe zdarzenia albo niezgodne z prawem lub nieprzyjazne działania naruszające dostępność, autentyczność, integralność i poufność przechowywanych lub przesyłanych danych osobowych.

9. Cele, dla których gromadzone są dane osobowe, podstawa prawna ich gromadzenia, okres ich przechowywania:

CelPodstawa prawna ich
gromadzenia
Okres przechowywania danych
zawarcie umowy, realizowanie jej i praw z niej wynikającychprzetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art.6 ust 1 lit. b RODO)okres poprzedzający zawarcie umowy i okres jej realizowania
przechowywanie w zakresie niezbędnym dla wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorzewypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6ust. 1 lit. c RODO)przez okres wynikający z przepisów prawa
ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, realizowania prawa do gwarancji w tym sprzedaży wierzytelnościrealizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit.f RODO)przez czas trwania postępowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń
weryfikacji wiarygodności kontrahenta tj. realizowanie niezbędnych działań w postaci oceny grup ryzyk (prawnych, finansowych, wizerunkowych)realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit.f RODO)okres poprzedzający zawarcie umowy i okres jej realizowania, lub rozszerzenia
zbieranie i przesyłanie ofertzgoda osoby, której dotyczą dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit.a RODO)do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
realizowanie działań marketingowychzgoda osoby, której dotyczą dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit.a RODO)okres poprzedzający zawarcie umowy i okres jej realizowania do momentu wniesienia sprzeciwu
zapewnienie komunikacji w związku ze współpracą biznesowąrealizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit.f RODO)okres poprzedzający zawarcie umowy i okres jej realizowania
proces rekrutacjizgoda osoby, której dotyczą dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit.a RODO)okres przeprowadzenia rekrutacji, chyba, że osoba wyrazi zgodę na wykorzystanie danych w przyszłych rekrutacjach; do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych

10.Źródła pozyskiwania danych osobowych:

  • osoba, której dane osobowe dotyczą,
  • rejestry informacji i wywiadownie gospodarcze, i inne.

11. Odbiorcy danych Pani/Pana danych osobowych będą:

  • podmioty, które są upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
  • podmioty, które świadczą na usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, podatkową i rachunkową,
  • podmioty, które świadczą dla nas usługi pocztowe i kurierskie, bankowe,
  • podmioty, które świadczą dla nas usługi ubezpieczeniowe,
  • podmioty, które nabywają od nas wierzytelności i prowadzą usługi windykacyjne,
  • podmioty, które wykonują za nas usługę lub dostarczają towary zgodnie z umową,
  • podmioty, które obsługują systemy teleinformatyczne i świadczą usługi IT,

w zakresie w jakim jest to niezbędne do realizacji celów, dla których przetwarzane są dane osobowe.

12. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

13. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich kopii, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

14. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych:

  • Prawo do wniesienia sprzeciwu pozwala Pani/Panu w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Pana/Pani danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w tym profilowania na podstawie tego przepisu. Administratorowi nie będzie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  • Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Od momentu wniesienia sprzeciwu Pana/Pani dane osobowe nie będą już przetwarzane do takich celów.
  • Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących Pana/Pani danych osobowych może być dokonane na:

a) e-mail: IOD@karoel.com.pl
b) adres pocztowy: Karo Elektro Plus sp. z o.o. , ul. Legionów 93, 43-300 Bielsko-Biała.


15. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych:

  • Prawo do cofnięcia zgody pozwala Pani/Panu w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie dotyczących Pana/Pani danych osobowych.
  • Wycofanie zgody nie dotyczy przetwarzania danych osobowych, które dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie dotyczących Pana/Pani danych osobowych może być dokonane na:

a) e-mail: IOD@karoel.com.pl
b) adres pocztowy: Karo Elektro Plus  sp. z o.o., ul. Legionów 93, 43-300 Bielsko-Biała.
c) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (RODO).
d) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem jako warunku niezbędnego do realizacji umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy. W tym przypadku niepodanie danych osobowych uniemożliwi zawarcie i realizację umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy, w tym zmierzających do jej zawarcia.

e) Postanowienia końcowe:

  • Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany treści polityki w dowolnym momencie.
  • Informacja o zmianie treści polityki zostanie niezwłocznie podana do wiadomości.

Polityka przechowywania plików cookie

Czym są pliki „cookies”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
„sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
„Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

Do czego używamy plików „cookies”?
Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.


Procedura Sygnaliści

WYCIĄG Z PROCEDURY ZGŁASZANIA NARUSZEŃ PRZEPISÓW PRAWA PRZEZ SYGNALISTÓW

I. Sposób dokonywania Zgłoszeń

  1. Sygnalista, jest uprawniony dokonywać zgłoszeń za pomocą:
    a. kanału wewnętrznego,
    b. kanału zewnętrznego,
    c. ujawnienia publicznego.
  2. Zgłoszenie naruszenia powinno być zgodne z wzorem Zgłoszenia Naruszenia, stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej Procedury.
  3. W przypadku, w którym Naruszenie może zostać skutecznie rozstrzygnięte wewnątrz KARO ELEKTRO PLUS Sp. z o.o., a Sygnalista uważa, że nie zachodzi ryzyko Działań Odwetowych, zgłaszanie Naruszeń w pierwszej kolejności dokonywane powinno być za pośrednictwem wewnętrznych kanałów dokonywania zgłoszeń.
  4. Zgłoszenie może zostać złożone na piśmie (w tym w formie elektronicznej) lub ustnie, z wykorzystaniem jednego z poniższych kanałów zgłoszeń funkcjonujących w KARO ELEKTRO PLUS Sp. z o.o.:
    a) Zgłoszenie do Osoby przyjmującej Zgłoszenia, w drodze bezpośredniego spotkania w uzgodnionym z Osobą przyjmującą Zgłoszenia terminie, zorganizowanym nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania takiego wniosku przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie.
    b) Na skrzynkę poczty elektronicznej, pod adresem BKOWANCZUK@KAROEL.COM.PL Skrzynka obsługiwana jest przez BARBARA KOWAŃCZUK Treść Zgłoszenia wysłanego za pomocą poczty elektronicznej, powinna być zgodna z treścią Zgłoszenia, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej Procedury.
    c) Zgłoszenie wysłane listownie, gdzie na kopercie powinien widnieć dopisek, który wskazuje przesłanie informacji w sposób poufny. Zgłoszenie należy przesłać na adres
    korespondencyjny: KARO ELEKTRO PLUS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 43-300 Bielsko-Biała, ul. Legionów 93.
  5. Sygnalista, dokonując Zgłoszenia Naruszenia uprawniony jest również do skorzystania z Kanałów Zewnętrznych lub dokonania Ujawnienia publicznego. Aktualną informację na temat sposobu i trybu dokonywania zgłoszeń zewnętrznych można znaleźć na stronach internetowych właściwych organów publicznych, w tym Rzecznika Praw Obywatelskich. Zasady dotyczące Kanałów zewnętrznych i Ujawnienia publicznego zostały opisane, odpowiednio w pkt XVII i XVIII Procedury.
  6. Obszary Naruszeń, które mogą być przedmiotem Zgłoszenia zostały wskazane w pkt V ppkt 1 Procedury.
  7. KARO ELEKTRO PLUS Sp. z o.o. nie przyjmuje zgłoszeń anonimowych. Przepisy procedury nie wyłączają ochrony anonimowego Sygnalisty, jeśli dokona zgłoszenia w dobrej wierze, a następnie dojdzie do ujawnienia jego tożsamości i będą mu grozić działania odwetowe.

II. Prawa i ochrona Sygnalisty

  1. Każdemu Sygnaliście przysługuje pełna ochrona przed działaniami represyjnymi, dyskryminacją oraz wszelkimi innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania, stanowiącymi lub mogącymi stanowić rezultat dokonanego Zgłoszenia Naruszenia, szczegółowo wymienionych w pkt VII ppkt 3 Procedury.
  2. Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania Zgłoszenia lub Ujawnienia publicznego pod warunkiem że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
  3. Zasady dotyczące Ochrony Sygnalisty stosuje się również do:
    a. osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która pomaga Sygnaliście w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona;
    b. osób powiązanych z Sygnalistą – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych w kontekście związanym z pracą, w tym
    współpracownika lub członka rodziny Sygnalisty;
    c. osób prawnych lub innych jednostek organizacyjnych pomagających Sygnaliście lub z nim powiązanej, w szczególności stanowiącej własność Sygnalisty lub go zatrudniającej.
  4. Zapewnia się całkowitą anonimowość Sygnalistów zgłaszających Naruszenie bądź uzasadnione podejrzenie jego wystąpienia. Szczegółowe zasady dotyczące zachowania w tajemnicy informacji dotyczących Zgłoszenia, zostały wskazane w pkt IX Procedury.

III. Odpowiedzialność Sygnalistów

  1. Dokonanie Zgłoszenia w złej wierze może stanowić podstawę odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności dyscyplinarnej lub odpowiedzialności za szkodę z tytułu naruszenia praw innych osób lub obowiązków określonych w przepisach prawa, w szczególności w przedmiocie zniesławienia, naruszenia dóbr osobistych, praw autorskich, przepisów o ochronie danych osobowych oraz obowiązku zachowania tajemnicy, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa.
  2. Dokonywanie Zgłoszeń w złej wierze jest także zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo karze pozbawienia wolności do lat 2.
  3. Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji przez Sygnalistę, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia od Sygnalisty dokonującego Zgłoszenia w złej wierze.

IV. Zasady rozpatrzenia Zgłoszenia

Jednostka odpowiedzialna za przyjęcia Zgłoszenia

  1. Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie Zgłoszeń w Spółce jest Barbara Kowańczuk
    . Osoba przyjmująca Zgłoszenie posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwia przyjmowanie i wstępną analizę Zgłoszenia.

Wstępna weryfikacja Zgłoszenia

  1. Wstępna weryfikacja Zgłoszenia dokonywana jest przez Osobę przyjmującą zgłoszenie, w ciągu 5 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania przez niego Zgłoszenia.
  2. W oparciu o wyniki wstępnej weryfikacji Zgłoszenia, osoba ją przeprowadzająca dokonuje jednej z następujących czynności:
    a. w przypadku okoliczności, o których mowa w punkcie XII ppkt 3 Procedury – podejmuje decyzję o zaniechaniu prowadzenia postępowania wyjaśniającego;
    b. w pozostałych przypadkach – podejmuje decyzję o prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  3. Szczegółowe zasady dotyczące Wstępnej weryfikacji Zgłoszenia zostały opisane w pkt XII Procedury.

Postępowanie wyjaśniające

  1. Osoba przyjmująca Zgłoszenie, zapewnia prawidłowy oraz zgodny z prawem i niniejszą Procedurą przebieg Postępowania wyjaśniającego. Przed przystąpieniem do prowadzenia Postępowania wyjaśniającego, Osoba przyjmująca Zgłoszenie musi podpisać oświadczenia, których wzór stanowi Załącznik nr 6,7 i 9 do niniejszej Procedury.
  2. W przypadku, gdy Zgłoszenie zostało dokonane w dobrej wierze oraz uzyskane informacje są wystarczające do dalszej oceny zgłoszenia, Osoba przyjmująca Zgłoszenie podejmuje czynności wyjaśniające, których celem jest ustalenie rzeczywistych okoliczności zgłoszonego Naruszenia oraz podejmuje stosowne działania następcze.
  3. Osoba przyjmująca Zgłoszenie powinna przeprowadzić przesłuchanie Sygnalisty, Pokrzywdzonego i Osoby której dotyczy Zgłoszenie, a także każdej osoby, która posiada informacje na temat sprawy będącej przedmiotem Zgłoszenia. Osoba przyjmująca Zgłoszenie może też przyjmować od nich, świadków oraz innych osób materiały i oświadczenia w formie pisemnej lub elektronicznej.
  4. Każda osoba wezwana przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie ma obowiązek stawić się w wyznaczonym terminie i złożyć w sprawie będącej przedmiotem postępowania wyjaśnienia według swojej najlepszej wiedzy.
  5. Szczegółowe zasady dotyczące postępowania wyjaśniającego zostały wskazane w pkt XIV Procedury.

Informacje zwrotne

  1. Po otrzymaniu Zgłoszenia na zasadach określonych w niniejszej Procedurze, pod warunkiem, że Zgłoszenie nie zostało dokonane w sposób uniemożliwiający kontakt z Sygnalistą, Sygnalista będzie informowany o:
    a. przyjęciu Zgłoszenia do dalszego rozpatrywania lub jego odrzuceniu w terminie nie przekraczającym 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia;
    b. wynikach postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez Komisję Wyjaśniającą, tj. stwierdzeniu lub braku stwierdzania naruszenia prawa i podjętych
    działaniach następczych w rozsądnym terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od potwierdzenia otrzymania zgłoszenia.
  2. Jeżeli Zgłoszenie zostało odrzucone, Osoba przyjmująca zgłoszenie w informacji zwrotnej, o której mowa powyżej w ppkt 1 a), przedstawia powód odrzucenia Zgłoszenia.
  3. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Sygnalistą z powodów nie leżących po stronie Spółki, odstępuje się od obowiązku przesyłania informacji zwrotnych odnotowując ten fakt w Rejestrze Zgłoszeń, który stanowi Załącznik nr 5 do niniejszej Procedury.
  4. Szczegółowe zasady przekazywania Informacji Zwrotnych zostały wskazane w pkt XIV Procedury.

ZGŁOSZENIE NARUSZENIA
Uwagi wstępne
Informacja: Formularz służy zgłaszaniu Naruszeń w KARO ELEKTRO PLUS Sp. z o.o. Podane informacje są objęte poufnością na zasadach określonych w Procedurze Zgłaszania Naruszeń przepisów prawa przez Sygnalistów.
Zgłoszenie może dotyczyć dokonanych Naruszeń lub takich, których nie popełniono, ale istnieje duże ryzyko ich wystąpienia lub próby ukrycia.
Zasady objęcia ochroną Sygnalisty zostały opisane w Procedurze Zgłaszania Naruszeń przepisów prawa przez Sygnalistów i objęci nimi są wyłącznie Sygnaliści, którzy dokonują zgłoszenia Naruszenia w dobrej wierze.
Dokonanie Zgłoszenia w złej wierze może stanowić podstawę odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności dyscyplinarnej lub odpowiedzialności za szkodę z tytułu naruszenia praw innych osób lub obowiązków określonych w przepisach prawa, w szczególności w przedmiocie zniesławienia, naruszenia dóbr osobistych, praw autorskich, przepisów o ochronie danych osobowych oraz obowiązku zachowania tajemnicy, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa.
Dokonywanie Zgłoszeń w złej wierze jest także zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo karze pozbawienia wolności do lat 2.
Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji przez Sygnalistę, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia od Sygnalisty dokonującego Zgłoszenia w złej wierze.
Zgodnie z treścią Procedury Zgłaszania Naruszeń przepisów prawa przez Sygnalistów, KARO ELEKTRO PLUS Sp. z o.o. pozostawia bez rozpatrzenia Zgłoszenia Naruszeń, które są anonimowe i nie posiadają danych Sygnalisty, umożliwiających późniejszy kontakt z Osobą dokonującą Zgłoszenia Nieprawidłowości.

  1. Osoba składająca Zgłoszenie
    W przypadku zgłoszenia składanego przez kilka osób, proszę wpisać dane wszystkich osób.
    Imię: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Nazwisko:…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Stanowisko służbowe /funkcja ……………………………………………………………………………………………………………
    Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu -do wyboru)……………………………………………………………………..
  2. Status Sygnalisty (zaznaczyć właściwe)
    ⎕ Pracownik
    ⎕ Współpracownik
    ⎕ Były Pracownik
    ⎕ Były Współpracownik
    ⎕ Osoba w procesie rekrutacji
    ⎕ Osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, np. umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o świadczenie usług
    ⎕ Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą
    ⎕ Osoba wchodząca w skład organów statutowych
    ⎕ Wspólnik
    ⎕ Akcjonariusz
    ⎕ Stażysta
    ⎕ Praktykant
    ⎕ Osoba świadcząca pracę na rzecz wykonawcy/podwykonawcy/dostawcy/kontrahenta
    ⎕ Funkcjonariusz/Żołnierz zawodowy
    ⎕ Inny: ………………………………………………………………………………………………………………………………………
  3. Dane Osoby pokrzywdzonej – jeżeli dotyczy
    W przypadku kilku pokrzywdzonych, proszę wpisać dane wszystkich osób.
    Imię: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Nazwisko:…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Stanowisko służbowe /funkcja ……………………………………………………………………………………………………………
    Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu -do wyboru) ……………………………………………………………………..
  4. Dane Osoby / Osób, które dopuściły się nieprawidłowości będących przedmiotem Zgłoszenia
    W przypadku kilku pokrzywdzonych, proszę wpisać dane wszystkich osób.
    Imię: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Nazwisko: ………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Stanowisko służbowe /funkcja …………………………………………….……………………………………………………………
    Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu -do wyboru) ……………………………………………………………………..
  5. Opis Naruszenia
    Data powstania Naruszenia: ……………..………………………………………………………………………………………………
    Miejsce wystąpienia Naruszenia: ………………………………………………………………………………………………………..
    Opis Naruszenia: ………………………………………………………………………………………………………………………………..
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
  6. Charakter Naruszenia (zaznaczyć właściwe)
    ⎕ Podejrzenie przygotowania, usiłowania lub popełnienia czynu zabronionego.
    ⎕ Niedopełnienie obowiązków lub nadużycie uprawnień.
    ⎕ Niezachowanie należytej staranności wymaganej w danych okolicznościach.
    ⎕ Nieprawidłowości w działalności podmiotu.
    ⎕ Naruszenie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
    ⎕ Inne
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………………………….
  7. Dane świadków
    W przypadku kilku pokrzywdzonych, proszę wpisać dane wszystkich osób.
    Imię: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………….…………………….…….
    Stanowisko służbowe /funkcja …………………………………………….………………………………….……….…………………
    Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu -do wyboru) …………………………………………….………………………..
  8. Wskazanie posiadanych przez Sygnalistę dowodów Naruszenia
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………
  9. Opis skutków Naruszenia
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………….
  10. Dodatkowe uwagi/informacje
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  11. Załączniki
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    Data, miejscowość

Podpis Sygnalisty

  1. Adnotacja o otrzymaniu Zgłoszenia
    Data otrzymania Zgłoszenia ………………………………………………………………………………………………….……
    Forma otrzymania Zgłoszenia ……………………………………………………………………………………………….……
    Imię i nazwisko osoby przyjmującej Zgłoszenie …………………………………………………………………..……………
    Podpis osoby przyjmującej Zgłoszenie ………………………………………………………………………………..…………